PhD (c)

Professor Jaramillo received the titles of Mechanical Engineer, in 2001, and magister in Electrical Engineering, in 2008, from Universidad del Valle, Cali, Colombia. Currently, he is a Ph.D. candidate in Aeronautical and Astronautical Engineering from Purdue University. He is a professor in the Mechanical Engineering School at Universidad del Valle. Professor Jaramillo is the director of the research team in aerospace development and exploration (Team-IDEXA) of Universidad del Valle. His research areas are hydrodynamics instabilities, experimental fluid machines and propulsion.

El profesor Jaramillo recibió los títulos de Ingeniero Mecánico (2001) y magíster en Ingeniería Eléctrica (2008) de la Universidad del Valle, Cali, Colombia. Actualmente, es un candidato en el Doctorado en Ingeniería Aeronáutica y Astronáutica de la Universidad de Purdue. Es profesor en la Escuela de Ingeniería Mecánica en el Universidad del Valle. El profesor Jaramillo es el director del equipo de Investigación en Desarrollo y EXploración Aeroespacial (Equipo-IDEXA) de la Universidad del Valle. Sus áreas de investigación son las inestabilidades hidrodinámicas, las máquinas de fluidos experimentales y la propulsión.

Profesor Asistente EIME

• Mecánica de Fluidos
  • Máquinas de Fluidos
  • Propulsión