Professor Jose I. Garcia received the title of Mechanical Engineer in 1994. Later, in 2001, he graduated in the Masters’ Degree in Industrial Control Systems. In 2011, he obtained a Ph.D. in Mechanical Engineering from the Technical University of Sao Paulo, São Paulo, Brazil.His doctorate dissertation dealt with the Virtual Enterprise. Since 1998, he has been working with the Mechanical Engineering School at Universidad del Valle, in Santiago de Cali, Colombia. In 2011, he founded the Mechatronic Laboratory to support teaching and research, at undergraduate and graduate levels, in the areas of dynamics of systems, manufacturing process automation, teleoperated technical aids for physical rehabilitation, industry 4.0, agriculture and farming processes mechanization.

El profesor José Isidro García recibió el título de Ingeniero Mecánico en 1994 de la Universidad Autónoma de Occidente. En 2011, se graduó de la Maestría en Sistemas de Control Industrial. En 2011, obtuvo un Doctorado en Ingeniería Mecánica en la Universidad Técnica de Sao Paulo, Sao Paulo, Brasil. Su disertación trató sobre la Empresa Virtual. Desde 1998, ha trabajado en la Escuela de Ingeniería Mecánica de la Universidad del Valle, en Santiago de Cali, Colombia. En 2011, el profesor García fundó el Laboratorio de Mecatrónica para apoyar la enseñanza y la investigación, tanto en niveles de pregrado como posgrado, en las áreas de dinámica de sistemas, automatización de procesos de fabricación, ayudas técnicas teleoperadas para rehabilitación física, industria 4.0 y mecanización de la agricultura y procesos agrícolas.

• Mecatrónica

• Innovación Biotecnológica (Bionovo)

• Mecatrónica